- خانه
- chevron_right
- باشگاه مشتریان
- chevron_right
- راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک
مراحل راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک
راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک موضوع صحبت در این مقاله است. شاید در ابتدا گمان کنید که کسب و کارهای کوچک به باشگاه مشتری نیاز ندارند، اما با کمی تامل میتوانید به اهمیت آن پی ببرید. اگر کمی فکر کنید، درمیابید که هیچ تضمینی جهت مراجعه مجدد مشتریان فعلی برای خرید از شما وجود ندارد. برای اینکه بتوانید آنها را به این کار تشویق نمایید، توصیه میکنیم نسبت به مدیریت ارتباط با مشتری خود تجدید نظر کنید و در فکر راه اندازی یک باشگاه مشتریان برای کسب و کار خود باشید.
ضرورت راه اندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک
با نگاهی به بازار پر از رقابت کسب و کارهای امروزی و نفوذ اینترنت به سطوح مختلف جامعه، میتوان فهمید که کسب و کارهای کوچک نیز به اندازه کسب و کارهای بزرگ به برنامههایی جهت وفادارسازی مشتریان نیاز دارند. با این کار آنها میتوانند مدیریت ارتباط با مشتری را به بهترین نحو در مشاغل خود پیادهسازی نمایند. بر اساس آنچه مشاهده میشود، میتوان بیان نمود که طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان به یک امر مهم برای کسب و کارهای کوچک تبدیل شده است. در واقع سیستم باشگاه مشتریان ابزارای است که قادر است در برنامه وفادارسازی مشتریان به صاحبان کسب و کارها کمک شایانی کند. در صورتی که مدیران کسب و کارهای کوچک به فواید ایجاد سیستم مذبور و استفاده از برنامه های وفاداری توجه بیشتری نمایند به ضرورت این امر پی میبرند و به فکر راه اندازی آن میفتند.
مزایای ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک
کاهش هزینههای تبلیغات
استفاده از چنین سیستمی باعث کاهش هزینههای تبلیغات میگردد. در اغلب مواقع کسب و کارهای کوچک بدلیل عدم وجود بودجه کافی برای تبلیغات معترض هستند. استفاده از باشگاه مشتری راهکاری است که شما میتوانید به راحتی جدیدترین محصولات و خدمات خود را به مشتریان معرفی کنید.
افزایش میزان فروش
مهمترین اصولی که در هر کسب و کاری اهمیت دارد افزایش میزان فروش است. البته بهتر است این میزان به واسطه خرید بیشتر مشتریان وفادار محقق گردد نه اینکه بدلیل تعداد بیشتر مشتریان افزایش یابد. به صورت میانگین مشتریان ثابت شما ۶۷ درصد بیشتر از مشتریان جدید از خدمات و محصولات شما استفاده میکنند. بنابراین شما میتوانید با تشویق مشتریان ثابت از طریق برنامههای وفاداری جهت خرید مجدد موجبات افزایش میزان فروش خود را فراهم سازید.
کاهش هزینه نیروی انسانی و صرفه جویی در زمان
راهاندازی باشگاه مشتری باعث کاهش هزینه نیروی انسانی و صرفهجویی در زمان میگردد. بعنوان مثال استفاده از چنین سیستمی برای انجام اموری نظیر ثبت مشخصات و اطلاعات تماس مشتریان در هنگام مراجعه، ارسال پیامک در مناسبها، تماس با مشتریان و انجام نظر سنجی و … مناسب است.
بکار بردن سیاستهای فروش متنوع
میتوان در بستر باشگاه مشتریان به تعریف سیاستهای فروش متنوعی پرداخت. این ویژگی از مهمترین مزایای چنین باشگاهی است. شما میتوانید برای وفادار سازی مشتری برای آنها تخفیف هایی را از طریق دادن اعتبار تعریف نمایید.
دادن پیشنهادات جذاب، اعتبار و امتیاز به مشتری
شما میتوانید از طریق این سیستم به صورت اتوماتیک به مشتریان پیامک ارسال نمایید و با دادن پیشنهادات جذاب آنها را غافل گیر کنید. همچنین میتوانید از طریق سیستمهای امتیاز دهی، به ازای مراجعه زودتر و خرید بیشتر به مشتریان خود اعتبار و امتیاز دهید و آنان را به مشاری وفادار خود تبدیل سازید.
ایجاد ارتباط دو طرفه میان مدیران و مشتریان
مهمترین مزیت راهاندازی باشگاه مشتریان ایجاد ارتباط دو طرفه میان مدیران کسب و کارها و مشتریان است. در صورتی که مشتریان احساس نمایند علایق، نظرات، انتقادات و پیشنهاداتشان برای مدیران مهم است و مورد توجه میباشد احساس خوشایندی به آنها دست خواهد داد.
نتیجه گیری
بر اساس نکاتی که در خصوص مزایای باشگاههای مشتریان و تأثیر آنها روی کسب و کارها در این مقاله ذکر نمودیم، میتوان نتیجهگیری نمود که راهاندازی باشگاه مشتریان فقط برای کسب و کارهای بزرگ مناسب نیست و میتواند برای هر کسب و کاری متناسب با نوع فعالیت آن، خدمات و محصولاتی که ارائه مینماید کارآمد باشد.
لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 9 میانگین: 4.9]