- خانه
- chevron_right
- باشگاه مشتریان
- chevron_right
- سیستم باشگاه مشتریان
سیستم باشگاه مشتریان در پی گرد هم آوردن گروهی از افراد یک سازمان یا فروشگاه در کنار یکدیگر، جهت هدف خاصی تشکیل میشود. با استفاده از نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان میتوان اطلاعات مربوط به هر مشتری را در یک بانک اطلاعاتی ثبت کرد. سازمان از طریق این دادهها میتواند برنامهریزی مدونی را در راستای هدف خود صورت دهد. در صورتی که قصد راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان را دارید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.
سیستم باشگاه مشتریان
هدف اصلی نرم افزار باشگاه مشتریان استفاده مناسب و بهینه از تکنولوژیهای جدید و منابع انسانی برای به دست آوردن بینش دقیق در مورد مشتریان و بازار است. یکی از راههای مدیریت مشتریان استفاده از نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان است. نرم افزار باشگاه مشتریان در صورتی که با کسب و کار متناسب باشد و به درستی و رو به اصول طراحی و راه اندازی شده باشد، میتواند برای یک سازمان یا شرکت موهبت باشد. اما در صورتی که طراحی باشگاه مشتریان اشتباه صورت گرفته باشد علاوه بر اینکه زمان و هزینه زیادی را از شما هدر میدهد موجب دلزدگی مشتریانتان میگردد. یک سیستم ایده آل میتواند موجب کسب رضایت مشتریان و استفاده بیشتر آنان از خدمات و محصولات مجموعه گردد.
مهمترین ویژگی یک نرم افزار وفاداری، تبدیل مشتریان فعلی به مشتریان وفادار و همچنین جذب مشتری جدید است. مشتریان زمانی به شما وفادار میگردند که از خرید خدمات و محصولات شما لذت ببرند و همچنین در زمان مناسب از جانب شما پیشنهادات هیجانانگیزی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که برای تحقق این منظور میبایست یک سیستم باشگاه مشتریان مناسب داشته باشید.
اهداف نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان
این سیستم با اهداف بسیاری در سازمان استفاده میشود، در ادامه تعدادی از این اهداف را معرفی خواهیم کرد:
- افزایش درآمدهای سازمان
- صرفه جویی در هزینههای سازمان
- افزایش رضایت مشتریان
- افزایش سود حاصل از فروش
- سفارشیسازی محصولارائه محصول با استفاده از روش و کانالهای مناسب
- ارائه محصول در زمان مناسب
- حفظ و نگهداری اطلاعات سازمان
گزیدهای از امکاناتی که میتوان در سامانه و نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان کلابینگ پوشش داد:
- ثبت اطلاعات نام و نام خانوادگی مشتریان
- ثبت اطلاعات تماس مشتریان
- نام سازمان و شرکت مشتریان
- شماره موبایل و شماره تلفن
- گزارش گیری از مشتریان ثبت شده
- ثبت علایق مشتریان
- ثبت اطلاعات خرید مشتریان
- ایمیل مخاطب مربوطه در جهت وفادارسازی مشتری در مکاتبات بعدی
- ثبت اطلاعات آدرس مخاطب
- ثبت اطلاعات شهر / کشور / منطقه و کد پستی مخاطب
طراحی سیستم باشگاه مشتریان کارآمد
شاید باور این موضوع سخت باشد اما شما با استفاده از تکنیکهای سادهای میتوانید در جهت افزایش میزان وفاداری مشتریان خود گام بردارید و به گونهای آنها را طرفدار کسب و کار یا برند تجاری خود نمایید. برای این کار کافیست رفتارهای مشتریان خود را از طریق دادههای موجود در نرم افزار ثبت اطلاعات مشتریان مورد بررسی قرار دهید. سپس متناسب با نیاز و سلیقه آنها برنامههایی را پیادهسازی نمایید که بتواند آنان را به بازگشت و خرید مجدد از شما ترغیب نماید.
مراحل طراحی سیستم باشگاه مشتریان
- ایجاد یک هدف قابل دسترسی برای مشتریان
- تصمیم گیری در خصوص کارهایی که برای تحقق هدف صورت میگیرد.
- تشویق و ترغیب مشتریان برای شرکت در برنامهها
لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 3 میانگین: 5]