با مطالعه این صفحه از نحوه راه‌اندازی باشگاه مشتریان با استفاده از خدمات تیم کلابینگ افزار مطلع می‌شوید.

برای راه اندازی باشگاه مشتریان، نرم افزار و کارت باشگاه مشتریان مورد نیاز است.

چگونه باشگاه مشتریان را راه‌اندازی کنیم؟

باشگاه مشتریان یکی از ابزارهای مهم وفاداری مشتریان در عصر کنونی است که تجربیات منحصر به فردی را ایجاد می کند. به همین علت اغلب برندهای معتبر اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان می نمایند و در تلاشند که با استفاده از این ابزار با مشتریان خود یک ارتباط عاطفی و دو طرفه ایجاد نمایند. شاید شما هم نیاز به وجود چنین سیستمی را برای کسب و کار خود احساس کردید. در این مطلب قصد داریم به بیان همه چیز در مورد نحوه راه اندازی باشگاه مشتریان بپردازیم. ما سعی کردیم تمامی مباحث را برای شما بازگو کنیم از مشاوره راه اندازی باشگاه مشتریان تا امکانات لازم برای ایجاد باشگاه مشتریان، تا بتوانید با آگاهی کامل باشگاه مشتریان خودتان را راه اندازی کنید.

بهترین سناریوی باشگاه مشتریان، بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان، بهترین روش اجرا، بهترین باشگاه مشتریان با توجه به نوع کسب و کار شما باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

پاسخ این سوال را می توانید در این صفحه بیابید.

پیاده سازی گام به گام باشگاه مشتریان

برای اینکه باشگاه مشتریان خود را راه اندازی کنید لازم است یک سری مراحل را به صورت گام به گام طی کنید و مواردی را که در ذیل عنوان شده اند مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

  • آگاهی از آنچه مشتری از ما می خواهد
  • مهیا نمودن ابزارهای لازم جهت تامین نیاز مشتری
  • مشخص نمودن اهداف خود
  • تعیین سازمان اجرایی
  • مشخص نمودن حدود و قصور
  • جمع آوری اطلاعات مشتریان
  • طراحی یک ادبیات برای باشگاه مشتریان
  • مشخص نمودن روش های گروه بندی مشتریان
  • تعیین عوامل موثر بر وفاداری مشتریان
  • طراحی روش های عضویت، کسب امتیاز و خروج از باشگاه
  • طراحی سناریو جهت ایجاد ارتباط
  • فراهم نمودن زیرساخت های فناوری
  • اجرای آزمایشی باشگاه مشتریان
  • راه اندازی کامل سیستم باشگاه مشتریان

در ابتدا باید اهداف باشگاه را به وضوح تعیین کنیم و مشتریان هدف که منجر به افزایش سود خواهند شد را مشخص کنیم. باید بدانیم مشتری در یک ارتباط از ما چه می خواهد. این درخواست می تواند مربوط به استفاده از خدمات و محصولات، دریافت اطلاعات و قیمت هر آنچه به مشتری ارائه می نماییم و یا حتی انتقاد، شکایت یا اعلام رضایت از ما باشد. پس از مشخص شدن نیاز مشتریان می بایست ابزارهای لازم را جهت تامین آن ها فراهم نماییم. ابزارهایی که برای این منظور مورد نیاز است می تواند یک نرم افزار باشگاه مشتریان، پنل مخصوص مشتری، یک سامانه پیام کوتاه و یک سیستم تلفنی جهت ارتباط با مشتری باشد. همچنین بهتر است محدودیت ها و مجوزهای قانونی خود را بررسی کنید و مشخص نمایید که مشتریان مجوز استفاده از کدام محصولات و خدمات را دارند. در این مرحله لازم است، یک کارگروه برای راه اندازی باشگاه مشتریان در سازمان خود تشکیل دهید تا در واحدهای مختلف با مشتریان در ارتباط باشند. برای اینکه در نظر مشتریان منحصر به فرد باشید یک ادبیات برای باشگاه خود طراحی کنید. برای مثال نحوه نامگذاری مشتریان، گروه بندی و ارائه جوایز را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که برای همه مشتریان از یک سناریو استفاده نکنید و آنان را طبق معیارهای مشخصی دسته بندی کنید و به آن ها به میزان ارزش های دریافتی یک رتبه اختصاص دهید. روش های عضویت در باشگاه، سطوح امتیازی و نحوه کسب امتیاز را آشکار سازید. با بررسی میزان استفاده مشتریان از خدمات و محصولات، میزان رضایت و وفاداری آنان را تخمین بزنید و نیازهایشان را ارزیابی کنید و عواملی که بر وفادار سازی مشتریان تاثیر دارد مشخص کنید. در این مرحله می بایست سناریویی جهت ایجاد ارتباط با مشتری از طرق مختلف (ارتباط حضوری، ارتباط با پیام کوتاه، استفاده از وبسایت و فروشگاه اینترنتی و یا برگزاری مراسمی نظیر افتتاحیه و جشن‌ها) طراحی گردد. برای مدیریت ارتباطات نیز باید یک نرم افزار مناسب در اختیار پرسنل و اعضا قرار گیرد. پس از اجرای تمام مراحل می توانید با انتخاب دسته ای از مشتریان به صورت آزمایشی از باشگاه استفاده کنید و با بررسی گزارش بازخوردها، کاستی‌ها و مشکلات برای رفع مشکلات برنامه ریزی کنید. در‌نهایت می توانید با تجربه ای که کسب نمودید بهترین باشگاه مشتریان را برای خود راه اندازی کنید.

با ثبت درخواست دمو، پنل اختصاصی مجموعه خود را با قابلیت تعریف ۱۰۰ مشتری و ارسال ۱۰۰ پیامک، به صورت رایگان برای زمان نامحدود بسازید.

سوالات متداول در مورد راه اندازی باشگاه مشتریان

سوال: برای راه اندازی باشگاه مشتریان حتما نیاز به استفاده از کارت باشگاه مشتریان است؟
پاسخ: خیر، تنها با داشتن نرم‌افزار باشگاه مشتریان هم می‌توان یک باشگاه مشتریان راه‌اندازی کرد.

سوال: شیوه کسب امتیاز در باشگاه مشتریان چگونه است؟
پاسخ: هر کسب و کاری می تواند بر اساس سیاست گذاری خاص خود از روش های مختلفی برای امتیازدهی استفاده کند.

با مراجعه به صفحات نکات کلیدی برای راه اندازی باشگاه مشتریان و اشتباهات رایج در راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید اطلاعات بیشتری کسب نمایید و یک باشگاه مشتریان موفق راه اندازی کنید.

امکانات لازم برای راه‌اندازی باشگاه مشتریان

یک باشگاه مشتریان کامل، مجموعه ای از سخت‌ افزارها، نرم‌ افزارها و تکنیک‌‌ ها است که با کمک نیروی انسانی و با هدف وفادارسازی مشتریان طراحی و پیاده‌سازی می شود.

به طور کلی زیر ساخت های لازم برای راه اندازی باشگاه مشتریان شامل موارد ذیل است:

  • نرم افزار
  • سخت افزار

نرم افزار راه اندازی باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان مهمترین و اصلی ترین بخش باشگاه مشتریان است. نرم افزار  است که ارتباط بین تمام بخش‌ های باشگاه مشتریان را برقرار می کند. هر چقدر این نرم افزار اصولی‌تر و کامل‌تر پیاده‌سازی شده باشد، برنامه وفاداری شما تاثیر گذارتر عمل خواهد کرد.

نرم افزار باشگاه مشتریان کارت‌پرداز تحت وب است. شما با استفاده از هر سیستمی مانند کامپیوتر، لپ تاپ و یا تبلت که به اینترنت دسترسی دارد می توانید از نرم افزار استفاده نمایید. کافیست آدرس اینترنتی نرم‌افزار را در مرورگر وب تایپ نمایید، تا صفحه ورود به نرم‌افزار برای شما باز شود. برای ورود به پیشخوان نرم افزار نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید.
نام کاربری و رمزعبور ورود به داشبورد نرم‌افزار، بعد از نهایی شدن خرید باشگاه مشتریان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

برای اطلاع دقیق از قابلیت‌های نرم افزار به صفحه امکانات نرم افزار مراجعه بفرمایید.

نرم افزار باشگاه مشتریان

سخت افزار راه اندازی باشگاه مشتریان

بسته به نوع نرم افزار باشگاه مشتریان، سخت افزار مورد نیاز برای آن نیز متفاوت خواهد بود.

در راه اندازی باشگاه مشتریان نیاز به یک سخت افزار سمت مشتری که به نام کارت VIP یا کارت وفاداری شناخته شده است دارید. برای برقراری ارتباط بین کارت باشگاه مشتریان و نرم افزار نیز به سخت افزار سمت پذیرنده مانند کارتخوان نیاز دارید. این سخت افزارها بر اساس نیاز مشتری و سیاست کاری وی می توانند متفاوت باشند.

چاپ کارت باشگاه مشتریان

چاپ کارت باشگاه مشتریان

کارت باشگاه مشتریان یا کارت وفاداری نقشی اساسی در راه اندازی باشگاه مشتریان دارد. در صورت نیاز کسب و کار می توان کارت هم تعریف کرد. ارائه کارت مخصوص به هر مشتری روشی آسان برای ایجاد وفاداری در مشتریان است. شما یک کارت به مشتریانتان می دهید که نشان می دهد او یکی از اعضای وفادار به مجموعه شماست. از این به بعد پس از هر بار خرید، مشتری هنگام تسویه حساب خود علاوه بر مبلغ صورت حساب، کارت مخصوص خود را نیز به شما ارائه می دهد. شما کارت را روی ریدر مخصوص می کشید و پس از شناسایی مشتری توسط نرم افزار و ثبت فاکتور خرید او، امتیاز یا درصدی از صورتحساب را برای مشتری لحاظ می کنید. توجه کنید که این مبلغ مطابق با درصد هایی که برای سطوح مختلف مشتری قبلا اعمال کرده اید به صورت اتوماتیک توسط سیستم محاسبه می شود. همچنین مشتری پس از چند بار خرید زمانی که اعتبار کارتش به حد نصاب رسید می تواند در قبال خرید محصولات شما و یا استفاده از خدمات شما به جای پول از اعتبار کارت خود برای تسویه حساب استفاده نماید. استفاده از این سیاست ها باعث می شود مشتری احساس با ارزش بودن کند و ترجیح دهد در دفعات بعدی نیز به جای رقیبانتان به شما مراجعه کند، و این به معنای وفاداری مشتری به شما است.

کارت‌ مگنت برای استفاده از نرم افزار باشگاه مشتریان کارت‌پرداز مناسب است. این کارت ها معمولا از جنس کارت های بانکی به همان ابعاد و در ضخامت ۷۶۰ میکرون چاپ می شوند. کارت های وفاداری به وسیله یک نوار مغناطیسی یا بارکد بر روی کارت شخصی سازی می شوند. مشتریان با کشیدن کارت خود درون ریدر شناسایی می‌ شوند.

چاپ کارت باشگاه وفاداری شامل المان های گوناگونی است که انتخاب هر یک از آن ها بر اساس نظر و خواست مشتری صورت می گیرد و بر روی قیمت چاپ تاثیر می گذارد. در ذیل هر یک از این فاکتورها را بیان نمودیم.

رنگ کارت باشگاه مشتریان

کارت باشگاه مشتریان را می توان روی کارت مغناطیسی ساده یا متالیک چاپ زد. امکان چاپ این کارت ها در رنگ های مختلف مانند نقره ای و طلایی وجود دارد. حتی می توان کارت ها را بر اساس دسته بندی گروه های مشتریان در رنگ بندی های مختلفی چاپ کرد. به عنوان مثال می توان کارت باشگاه مشتریان گروه نقره ای را به رنگ نقره ای چاپ زد.

انواع کارت مگنت
طراحی کارت باشگاه مشتریان

طراحی کارت باشگاه مشتریان

طراحی کارت مشتریان ویژه به صورت شخصی سازی شده می ‌تواند تاثیر فوق ‌العاده مثبت داشته باشد و چندین برابر بیشتر منجر به بازگشت مشتریان به سمت شما شود. هر کسب و کاری با توجه به نوع فعالیت خود می تواند طرح خاصی را برای چاپ بر روی کارت های وفاداری خود در نظر بگیرد. طرح کارت می تواند به صورت آماده توسط خود مشتریان نرم افزار انجام گیرد و یا توسط طراحان ما طراحی شود.

تیراژ کارت باشگاه مشتریان

چاپ کارت برای سیستم باشگاه مشتریان را می توان بسته به تعداد مشتریان هر مجموعه به صورت افست یا دیجیتال انجام داد. در صورتی که تیراژ کارت های باشگاه مشتریان بالای ۱۰۰۰ عدد باشد از چاپ افست استفاده می شود، زیرا هزینه ی کمتری دارد و مقرون به صرفه است ولی تقریبا ۲۰ الی ۲۵ روز کاری زمان لازم دارد تا چاپ و کدگذاری شود. اما برای چاپ تیراژ کمتر از ۱۰۰۰ عدد کارت از چاپ دیجیتال کارت پی وی سی استفاده می شود که هزینه ی بالاتری دارد ولی در زمان کمتری آماده تحویل می شود. برای چاپ افست طرح کارت باید ثابت باشد. در صورتی که کارت دارای اطلاعات متغیر باشد از چاپ دیجیتال استفاده می شود. در شرایطی که مشتری نیاز به چاپ فوری کارت هواداری در تیراژ بالا داشته باشد می توان از چاپ دیجیتال استفاده نمود که هزینه تمام شده آن بیشتر خواهد بود.

تیراژ چاپ کارت
کدگذاری کارت باشگاه مشتریان

کدگذاری کارت باشگاه مشتریان

برای استفاده از این کارت ها می بایست آنها را انکود یا رمزگذاری کرد. در واقع طی این روند شماره ی ۱۶ رقمی که روی کارت حک می شود درون نوار مگنت ذخیره می گردد. انکودینگ پس از چاپ کارت انجام می گیرد. برای این کار کافیست اطلاعاتی که می بایست در نوار کارت ذخیره گردد در قالب یک فایل اکسل به دست ما برسانید. همچنین لازم به ذکر است که کدگذاری کارت می تواند توسط خود خریدار نرم افزار نیز صورت گیرد. برای استفاده از این کارت ها می بایست آنها را انکود یا رمزگذاری کرد. در واقع طی این روند شماره ی ۱۶ رقمی که روی کارت حک می شود درون نوار مگنت ذخیره می گردد. انکودینگ پس از چاپ کارت انجام می گیرد. برای این کار کافیست اطلاعاتی که می بایست در نوار کارت ذخیره گردد در قالب یک فایل اکسل به دست ما برسانید. همچنین لازم به ذکر است که کدگذاری کارت می تواند توسط خود خریدار نرم افزار نیز صورت گیرد. برای این منظور وی می تواند یک پرینتر چاپ کارت pvc همراه با ماژول انکودر خریداری نماید و کارت های خود را ابتدا چاپ و سپس رمزگذاری کند. البته گزینه دیگری که پیش روی مشتریان هست اینست که می توانند چاپ کارت های خود را به ما بسپارند و تنها کدگذاری را با استفاده از پرینتر شخصی خود انجام دهند.

چاپ برجسته کارت باشگاه مشتریان

کارت هایی که برای سامانه باشگاه مشتریان کلابینگ در نظر گرفته شده است شامل یک کد ۱۶ رقمی منحصر بفرد خواهد بود که روی کارت ها چاپ می شود. چاپ این کد و همچنین چاپ اطلاعات روی کارت بنا بر سلیقه و نظر مشتری می تواند به صورت امباس (برجسته) یا مسطح باشد. در صورت استفاده از چاپ برجسته می توان آن ها را به رنگ های نقره ای و طلایی چاپ نمود. اما در صورتی که از چاپ مسطح استفاده می شود می توان متناسب با رنگ زمینه ی کارت از رنگ های مشکی، طلایی و نقره ای استفاده نمود.

چاپ امباس

ریدر کارت مگنت

ریدر کارت باشگاه مشتریان

سیستم جامع باشگاه مشتریان شامل کارت خوان مخصوص است. در واقع ریدر مگنت یا دستگاه پوز یکی دیگر از تجهیزات لازم و ضروری برای استفاده از نرم افزار وفاداری باشگاه مشتریان است. این دستگاه جهت شناسایی اعضای باشگاه مشتریان و ثبت تراکنش های آن ها کاربرد دارد و متناسب با نوع کارت انتخاب می گردد. در صورت تهیه کارت مگنت برای باشگاه مشتریان باید از ریدر مگنت استفاده نمود. ریدرهای مگنت به صورت تک هد و دوهد وجود دارند و قابلیت خواندن ۳ ترک را دارند.

عملکرد ریدر مگنت

دستگاه کارتخوان مگنت از طریق کابل USB به سیستم که می تواند کامپیوتر، لپ تاپ و یا تبلت باشد متصل می شود و بین کارت و نرم افزار ارتباط برقرار می نماید. هنگامی که مشتریان کارت خود را درون ریدر مگنت می کشند اطلاعات ذخیره شده درون حافظه کارت آن ها که شامل کد ۱۶ رقمی است در قالب یک فایل درون سیستم نمایش داده می شود.

استفاده از چند ریدر

صاحبان مشاغل می توانند بر اساس نیاز خود و تعداد شعبی که دارند به تعداد نامحدود دستگاه کارتخوان مگنت تهیه نمایند.

ریدر کارت باشگاه مشتریان

هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان کلابینگ

قیمت باشگاه مشتریان به هیچ عنوان ملاک خوب یا بد بودن آن نیست، بلکه ملاک اصلی شما برای انتخاب نرم افزار مناسب باید مطابقت امکانات باشگاه مشتریان با نیازهای کسب ‌و کار شما باشد. معمولا هزینه راه اندازی باشگاه مشتریان با توجه به امکاناتی که برای شما در دسترس است تایین می شود. برای اطلاع از امکانات باشگاه مشتریان و تعرفه های ما می توانید به صفحات ذیل مراجعه نمایید.

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 30 میانگین: 4.6]
فهرست
Call Now Button