امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

یکی از مهمترین اقدامات اولیه ای است که برای انتخاب یک برنامه وفاداری باید انجام دهید، آشنایی کامل با نرم افزار باشگاه مشتریان و شناخت امکانات و ماژول های مختلفی است که می توانید از آن برای وفادارسازی مشتریان خود استفاده نمایید.

در صفحه راهنمای راه اندازی باشگاه مشتریان توضیحات چگونگی راه اندازی باشگاه و زیرساخت های لازم برای ایجاد باشگاه مشتریان ارائه شده است. در این صفحه قصد داریم امکانات نرم افزار را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

صفحه ورود

تحت وب بودن نرم افزار

طراحی نرم افزار باشگاه مشتریان کلابینگ بر پایه وب است. تحت وب بودن به این معنی است که شما با استفاده از url نرم افزار از هر دستگاهی که به اینترنت متصل باشد مانند تبلت یا کامپیوتر قادر به باز کردن سایت نرم افزار باشگاه مشتریان هستید. این نرم افزار نیاز به نصب روی سیستم مشخصی ندارد.

هر کاربر پس از باز کردن سایت باشگاه مشتریان از طریق وارد کردن آدرس نرم افزار در مرورگر و وارد نمودن نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار او قرار می گیرد؛ می تواند وارد محیط کاربری نرم افزار شود.

اطلاعات کاربری مدیر پس از نهایی شدن خرید نرم افزار در اختیار وی قرار می‌گیرد و اطلاعات کاربری مربوط مشتریان نیز به هنگام ثبت نام توسط اپراتور از طریق پیامک به شماره مشتری ارسال می‌شود.

با ثبت درخواست دمو، پنل اختصاصی مجموعه خود را با قابلیت تعریف ۱۰۰ مشتری و ارسال ۱۰۰ پیامک، به صورت رایگان برای زمان نامحدود بسازید.

سطوح دسترسی مختلف در نرم افزار

سه سطح دسترسی اصلی در نرم افزار باشگاه مشتریان وجود دارد.

  • سطح دسترسی ادمین: ادمین به همه بخش های نرم افزار دسترسی کامل دارد. امکان تعریف اپراتور و کارمند فقط برای مدیر سیستم وجود دارد. همچنین مدیر می تواند برای اپرتورهای مختلف سطوح دسترسی متفاوت تعیین کند.
  • سطح دسترسی اپراتور: اپراتور به بخش هایی برای تعریف مشتری، ثبت خرید، پاسخ به درخواست های مشتری دسترسی دارد. با توجه به تشخیص مدیر سیستم می تواند دسترسی های بالاتری نیز داشته باشد.
  • سطح دسترسی مشتری: مشتری با اطلاعات کاربری ویژه خودش می تواند وارد پنل کاربری خود شود. قادر به تغییر گذرواژه خود خواهد بود و می تواند مواردی از جمله میزان اعتبار ، اخبار و رویدادها را مشاهده کند. همچنین در نظر سنجی های شرکت کرده و از بخش درخواست ها، به صورت مستقیم به مدیر سیستم پیام ارسال کند.
پیشخوان نرم افزار

تعریف مشتری

به هنگام ثبت مشتری جدید در باشگاه مشتریان، امکان ثبت اطلاعات مختلفی از مشتری وجود دارد. هر کسب و کاری با توجه به نیاز خودش می تواند این اطلاعات را وارد کند. اما دقت داشته باشید که شماره همراه مشتری را صحیح وارد نمایید. زیرا همه پیامک ها از طریق این شماره برای مشتری ارسال می شود.

لیست فیلدهای اطلاعات مشتری:

  • مشخصات: نام، نام خانوادگی، جنسیت، تاریخ تولد، شماره همراه، شماره کارت، کاربر معرف، استان، شهر، کد ملی، آدرس، رمز عبور
  • مشخصات سفارشی: تلفن منزل، نام پدر، ایمیل، شغل، تلفن محل کار، محله مشتری
  • علاقه مندی ها: تاریخ ازدواج، وزن، رنگ مورد علاقه
ثبت مشتری

علاوه بر تعریف مشتریان در لحظه می توانید مشتریان وفادار و قدیمی خود را به یکباره در نرم افزار وارد نمایید. برای این منظور کافیست یک فایل اکسل که حاوی اطلاعات مشتریانتان هست طبق فرمتی که در قسمت مربوط به ثبت مشتری جدید قرار داده شده است تهیه کنید و آن را در نرم افزار آپلود نمایید.

همچنین در صورت تعریف گروه های مختلف در نرم افزار می توان مشتری را بر اساس سیاست کاری مجموعه در هر یک از گروه ها قرار داد.

افزودن مشتری

گروه بندی مشتریان

گروه بندی برای اختصاص ویژگی های یکسان به دسته ای از مشتریان و مدیریت آسان تر آن ها است. شما با استفاده از گروه بندی می توانید سناریو باشگاه مشتریان خود را پیاده سازی کنید. گروه بندی را بر اساس پارامترهای مختلفی می‌توان انجام داد.

مثال: می توانید سه گروه برنزی، نقره ای و طلایی با قوانین مشخص تعریف کنید. به عنوان مثال افرادی که در گروه نقره ای عضو می شوند ۵ درصد از مبلغ خرید آن ها به عنوان اعتبار در کارت آن ها ذخیره شود. مشتری می تواند این اعتبار را در خرید بعدی استفاده نماید.

می توانید قوانین مشخصی برای ارتقا گروه کاربران اختصاص دهید. به عنوان مثال اگر کاربری ۱۰ میلیون تومان خرید کرد از گروه نقره ای به گروه طلایی ارتقا پیدا کند.

همچنین می توانید اعتبار مشخصی را به گروه مشخصی اختصاص دهید، که در اینصورت این میزان اعتبار به تمام اعضای آن گروه اضافه می شود.

گروه بندی

در هنگام تعریف یک گروه جدید می توانید قوانین و شرایط مختلفی را بر اساس سیاست کاری مجموعه خود پیاده سازی کنید. در بخش های قوانین اجرایی، اعتبارات، امتیازات و افزایش اعتبارات گروه می توانید تمامی مواردی که در ذیل بیان شده است اجرا نمایید.

  • قابلیت ارتقا گروه بر اساس میزان خرید و تعداد دفعات خرید مشتری
  • قابلیت در نظر گرفتن شرایط تخفیفی و اعتباری خاص برای هر گروه از مشتریان
  • اختصاص اعتبار به مشتری، بر اساس مبلغ خرید، تعداد دفعات خرید و درصدی از مبلغ خرید
  • اختصاص امتیاز به مشتری، بر اساس میزان مبلغ خرید
  • شارژ اعتبار در کارت مشتری عضو در هر گروه جهت استفاده در مراجعه بعدی
  • تعیین ارزش هر امتیاز
  • اختصاص اعتبار هدیه به گروه های مختلف با محدودیت زمان استفاده

تعریف کالا و خدمات

  • تعیین سقف اعتبار قابل استفاده در روز
  • تعیین سقف اعتبار قابل استفاده برای هر فاکتور
  • اختصاص امتیاز و تخفیف مشخص به هر کالا یا خدمت
  • اختصاص اعتبار بیشتر به مشتری در هنگام ثبت خرید
  • قابلیت ثبت خرید هر مشتری
  • قابلیت ارائه تخفیف بیشتر برای کالا و خدمات
  • در نظر گرفتن تخفیف نقدی برای استفاده در خرید فعلی
  • قابلیت در نظر گرفتن اعتبار و امتیاز برای هر محصول
  • تعیین موجودی هر کالا در انبار
ثبت کالای جدید

سیستم گزارش گیری

  • گزارش گیری از لیست مشتریان
  • گزارش گیری از گروه های مشتریان
  • گزارش گیری از لیست کالا ها و خدمات
  • گزارش گیری از خرید و امتیاز هر مشتری
  • نمایش امتیاز دریافتی توسط مشتری برای هر خرید
  • گزارش گیری آنلاین از فروش، وجودی انبار، خریداران و مشتریان به صورت روزانه، هفته ای، ماهیانه در هر نقطه ای از جهان
  • ارائه گزارش خرید و امتیاز هر مشتری
  • مشاهده مشتریان عضو شده در باشگاه مشتریان و اطلاعات مربوط به هر مشتری
  • مشاهده ریز عملکرد و تراکنش های مشتریان
  • گزارش گیری از لیست مشتریان وفادار
  • امکان مقایسه گزارش ها

تمامی این موارد را می توانید در قالب یک فایل اکسل ذخیره سازید و مشاهده نمایید.

گزارش گیری

ماژول ها

  • قابلیت ارزش گذاری امتیازی روزهای هفته
  • قابلیت درج کارت مفقودی و صدور کارت اعتباری جدید برای مشتری
  • ارتباط با مشتری از طریق پنل اس ام اس
  • ارسال پیامک تشکر از خرید، افزایش اعتبار، موجودی، ارتقاء گروه، تبریک تولد، ازدواج و غیره به صورت اتوماتیک
  • امکان درج اخبار و رویدادها برای مشتریان
  • ارسال آفر های تعریف شده بصورت پیامک
  • ارسال اطلاعات مربوط به هر تراکنش بصورت پیامک
  • تعریف و صدور کارت هدیه
  • مدیریت چک ها و پرداخت های قسطی
ماژول ها

نظرسنجی

  • قابلیت ایجاد نظر سنجی و ثبت سوالات متداول در نرم افزار
  • ثبت نظر مشتریان و امتیازدهی به نظرات
  • گزارش گیری از نظرات مشتریان
نظرسنجی

افزودن شعبه

  • امکان تعریف شعبه جدید
  • تعریف اپراتور برای هر شعبه
  • امکان تعیین سطوح دسترسی متفاوت به اپراتورها
افزودن شعبه

بازاریابی شبکه ای

سیستم بازاریابی شبکه ای با امکان تعریف مشتری معرف بهترین ویژگی این نرم افزار است. مشتری راضی و یا مشتری وفادار بهترین تبلیغ کننده شما است. در هنگام تعریف مشتری جدید امکان تعیین مشتری معرف وجود دارد. میزان اعتباری که به مشتری معرف اختصاص می یابد در هنگام تعریف گروه امکان پذیر است. در واقع امکان معرفی مشتری جدید و دریافت امتیاز و افزایش اعتبار به واسطه معرفی او برای مشتری عضو وجود دارد. همچنین می توان درصدی از خرید مشتری جدید را به عنوان اعتبار به مشتری معرف تخصیص داد.

کلیه امکاناتی که در فوق به آن‌ها اشاره شد، عمده‌ نیازهای یک مجموعه یا سازمان را جهت مدیریت ارتباط با مشتری برطرف نموده و همچنین به جلب رضایت مشتریان کمک قابل توجهی می‌نماید.

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 23 میانگین: 4.1]
فهرست
Call Now Button