- خانه
- chevron_right
- باشگاه مشتریان
- chevron_right
- نکات کلیدی برای ایجاد نرم افزار باشگاه مشتریان موفق
ایجاد باشگاه مشتریان موفق
راه اندازی باشگاه مشتریان بهترین روشی است که میتوان به مشتریان نشان داد که ارزشمند هستند. با استفاده از سیستمهای وفاداری مشتریان، میتوان افراد را تشویق نمود که به کسب و کار شما بازگردند. همچنین از این طریق میتوانید نسبت به مشتریان خود اطلاعات با ارزشی جمعآوری نمایید و آنها را بشناسید. از طریق راهاندازی باشگاه مشتریان همچنین میتوان بهایدههای بازاریابی بهبود بخشید و تلاشهایی که در این راستا صورت میگیرد محقق نمود. البته لازم به ذکر است که ایجاد باشگاههای مشتریان باید به درستی صورت گیرد تا بهترین نتیجه را ارائه نماید. در این متن قصد داریم چندین نکته کلیدی جهت ایجاد نرم افزار باشگاه مشتریان موفق را بیان نماییم که برای شروع سیستم باشگاه مشتریان برای یک کسب و کار کوچک لازم است.
کارت پانچ
در صورتی که نسبت به کارت وفاداری مشتری اطلاع زیادی ندارید و میخواهید اقدام به راهاندازی سیستم وفاداری نمایید، بهترین و سادهترین راه، کارت پانچ است. برای این منظور کافیست یک کارت و یک ابزار جهت پانچ کارت طراحی نمایید. سپس میبایست یک پیشنهاد کوچک برای مشتریان خود به عنوان هدیه در نظر بگیرید. در اینصورت میتوانید کارتهایی را که تولید نمودید به آنان ارائه نمایید. روش فوق دارای ایراداتی است که در ادامه بیان شدهاند.
- از این طریق شما نمیتوانید رفتار خرید مشتریانتان را زیر نظر بگیرید. در حقیقت شما باید قادر باشید به مشتریان خود اعتماد نمایید و مطمئن باشید که پانچ یا مهر شدن کارتها فقط توسط خودتان صورت میگیرد.
- همچنین در این روش ایدهها تنوع زیادی ندارند و پس از گذشت یک زمان مشخصی برای مشتریان تکراری میشود.
ایجاد کمپین های ایمیلی
یکی دیگر از روشهایی که پیاده سازی آن نیز ساده است، ایجاد کمپینهای ایمیلی است. با ایجاد این کمپینها میتوان به عضوگیری در ایمیل ها و ارائه پیشنهادات ویژه به مشتریان پرداخت. شما میتوانید از مشتریان خود بخواهید که ایمیل شان را به شما بدهند و به عنوان یک عضو در لیست ایمیلهای ارسالی شما قرار گیرند. روش مذبور برای ارتباط با مشتریان بسیار مناسب و ارزان است. همچنین از این طریق شما قادر خواهید بود در آینده نیز با آنها در ارتباط باشید. شما همچنین این امکان را دارید که فقط برای مشتریان وفادار خود و افرادی که عضو کمپین هستند، ایمیل ارسال کنید. استفاده از این روش میتواند منجر به افزایش درآمد گردد.
راه اندازی باشگاه مشتریان حرفهای
در صورتی که میخواهید به مشتریان فعال خود که خریدهای زیادی انجام میدهند پاداش بدهید میتوانید اقدام به راهاندازی باشگاه مشتریان نمایید. در واقع میبایست به ایجاد نرمافزار باشگاه مشتریانی بپردازید که قادر به گروهبندی مشتریان باشد. یعنی بتواند مشتریان شما را دستهبندی نماید و بر اساس سطحی که هر مشتری دارد پیشنهادات شما را به آنها ارائه نماید. از طریق باشگاه میتوانید رفتار خرید مشتریانتان را بررسی کنید و پیشنهادات مختلف خود را در زمانها و ساعات گوناگونی به گروههای مختلف مشتریان ارائه نمایید.
چاپ کارت وفاداری مشتریان
برنامههای وفاداری در انواع مختلفی وجود دارند و میتوان برای اهداف گوناگونی از آنها استفاده نمود. هر باشگاه مشتریانی میتواند متناسب با کسب و کاری که دارد، یک کارت وفاداری مشتری با برند خود ایجاد نموده و به مشتریان خود ارائه نماید. از این طریق میتوان رفتار خرید مشتریان را مورد بررسی قرار داد. به عنوان مثال میتوان از تعداد مراجعات مشتری، محصولات محبوب و… آگاه شد. همچنین لازم به ذکر است که این سیستم امکان استفاده از کارت هدیه و کارت اعتباری را نیز به شما میدهد.
طراحی روشهای تشویقی مناسب
در صورتی که قصد پاداش دادن به مشتریان خود را دارید میبایست سطحبندیهای مختلفی ایجاد نمایید. ممکن است ارائه یک محصول به صورت رایگان برای تمام مشتریان جذاب نباشد و حتی تأثیر منفی داشته باشد. راهاندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهای کوچک، میبایست با سرویس دهی صحیح همراه باشد. در این راستا استفاده از آفرهای شخصیسازی شده و سطحبندیهای مختلف به خوبی جواب میدهد. با این تفاسیر سعی کنید برای دادن پیشنهادات و آفرهای خود به مشتریان ازایدههای اختصاصی و ویژه استفاده کنید. این کار میتواند موجب بالا رفتن ارزش افزوده در زندگی مشتریان شده و منجر به ایجاد شبکهای از مشتریان میگردد.
ارتباط دائمی با مشتریان
در صورتی که به مشتریان خود احترام بگذارید و برای آنها ارزش قائل باشید میتوانید آنان را به خود وفادار سازید. اگر به صورت دائمی با مشتریان ارتباط داشته باشید میتوانید نتایج خوبی را دریافت نمایید. بهتر است مشتریانتان را به گروههای مختلفی تقسیم نمایید و مرتباً با آنان ارتباط برقرار کنید. شما میتوانید طی این ارتباط اخبارها و آفرهای خود را به صورت اختصاصی با مشتریان در میان بگذارید. بعنوان مثال میتوانید برای آنها پیام تبریک تولد ارسال کنید.
لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 11 میانگین: 4.9]