- خانه
- chevron_right
- باشگاه مشتریان
- chevron_right
- ضرورت مدیریت باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان نرم افزاری است که به منظور توسعه کسب و کارها و مدیریت مشتریان راه اندازی شده است و در نهایت مشتریان وفاداری برای سازمان به ارمغان میآورد. معمولا کسب و کارهایی که مشتریان دائمی دارند و در فواصل زمانی نسبتا کوتاه اقدام به خرید میکنند میتوانند با استفاده از این نرم افزار، کسب و کار خود را مدیریت نمایند.
مدیریت باشگاه مشتریان چه ضرورتی دارد؟
باشگاه مشتریان طرحی است که به ازای وفاداری مشتریان مزایایی را به آنها ارائه مینماید. به چنین برنامههایی که جهت مدیریت مشتریان و وفادار کردن آنها به کار میرود برنامه وفاداری میگویند. باشگاه مشتریان با راهاندازی این برنامهها میتواند مزایایی را در قالب تخفیفها، کوپنها، محصولات رایگان و… به مشتریان خود ارائه دهد. اگر مدیریت باشگاه مشتریان به صورت صحیح انجام گیرد قابلیت ترغیب مشتری به افزایش خرید از خدمات و محصولات شما را خواهد داشت. در واقع کسب و کار شما چه به صورت فیزیکی باشد و چه به صورت یک وب سایت تجارت الکترونیکی فعالیت داشته باشد با مدیریت درست به خوبی عمل خواهد نمود.
چرا ایجاد باشگاه مشتریان برای کسب و کار شما مفید است؟
راهاندازی باشگاه مشتریان در سازمانها عموماً با هدف مدیریت مشتریان صورت میپذیرد. بر اساس تحقیقات و بررسی آمار مربوط به بازگشت مشتریان مربوط به یک کسب و کار، میتوان به راحتی به این سؤال پاسخ داد. در اغلب کسب و کارها هزینه جذب مشتریان جدید تقریباً ۶ الی ۷ برابر هزینه حفظ و وفادارسازی مشتری فعلی است. همچنین مشتریان قدیمی با اختلافی ۶۰ درصدی از مشتریان جدید بیشتر خرید میکنند. به طور کلی با استفاده از دادهها میتوان بیان نمود که راه اندازی باشگاه مشتریان برای یک کسب و کار متوسط که توانسته نرخ بازگشت مشتریان را تا ۵ درصد افزایش دهد، میتواند سود خود را نیز تا ۹۵ درصد افزایش دهد.
رابطه میان مدیریت باشگاه مشتریان و افزایش فروش
مدیریت باشگاه مشتریان طبق بررسی آمار و ارقام بدست آمده یک اقدام مفید و مثبت برای کسب و کارها است. اما این سؤال وجود دارد که آیا مدیریت باشگاه مشتریان برای تمام کسب و کارها مناسب است؟ ممکن است راهاندازی باشگاه مشتریان برای کسب و کارهایی که خرید مشتریانشان به صورت غیرمنظم و غیر مکرر بوده مؤثر نباشد. معمولاً در این موارد شرکتها نمیتوانند اکثر مشتریان خود را بازگردانند. به همین علت مدیریت باشگاه را مجبور میسازد مزایایی را به مشتریان در نظر بگیرد که برای هر دو طرف یعنی هم شرکت و هم مشتری سودمند باشد.
مدیریت باشگاه مشتریان موفق
یکی از مهمترین مراحل در مدیریت باشگاه مشتریان موفق، طرحریزی اولیه است. مسأله مهمی که در این راستا وجود دارد اقدام به جمعآوری دادههای مربوط به عادتهای خرید مشتریان فعلی است. در واقع شما باید در قدم اول ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد از سودآورترین مشتریان خود را بیابید. وجود یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) میتواند این کار را برای شما تسهیل نماید. پس از این مرحله میبایست یک طرح مناسب برای نیازهای خود به وجودآورید و مزایایی را برای مشتریان در نظر بگیرید. بهتر است جهت جمعآوری امتیاز مشتریان از یک سیستم ساده و ساختار یافته استفاده نمایید. زیرا این سیستم هرچه سادهتر و قابل فهمتر باشد، بهتر عمل خواهد نمود.
یک نرمافزار مدیریت مشتریان میتواند نمای کاملی از مشتریانتان به شما نشان دهد. میتوانید همه آن چه را که نیاز دارید، در یک قاب مشاهده کنید. یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که میتواند تاریخچه ارتباطات قبلی با مشتری، وضعیت سفارشات آنها، خدمات ارائه شده به مشتری و سایر موارد را به شما بگوید.
نرم افزار مدیریت مشتریان کلابینگ
نرم افزار باشگاه مشتریان کلابینگ، جهت تحکیم روابط مشتریان با برند و توسعه برنامههای آتی بازاریابی طراحی شده است. مدیریت مشتریان و وفادارسازی وظیفه اصلی باشگاه مشتریان محسوب میشود. بدین ترتیب از طریق این نرمافزار میتوان از وضعیت فعالیت مشتریان آگاه شد و با بینشی عمیقتر به طبقهبندی آنها پرداخت. بکارگیری این قابلیتها همراه با در نظر گرفتن امتیازات برای هر یک از مشتریان، موجب مدیریت صحیح مشتریان وفادار و مشتریان غیر سودمند میگردد. ابزارهای باشگاه وفاداری به سرعت بخشیدن به تعاملات دوطرفه مشتری و فروشنده یا کارفرما و پیمانکار میانجامد تا در نهایت رضایتمندی آنان حاصل شود.
لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 4 میانگین: 5]