اشتباهات رایج در راه اندازی باشگاه مشتریان

اشتباهات رایج در راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان را بدانید …

راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان برای اغلب کسب و کارها یک تجربه جدید به شمار می‌رود. این امر فرصتی عالی برای صاحبان کسب و کارها است تا به طریقی به سود بیشتری دست یابند. در صورتی که راه اندازی باشگاه مشتریان غیر اصولی انجام گیرد، این فرصت از بین می‌رود. طی این نوشتار برآنیم تا اشتباهات رایج در راه اندازی باشگاه مشتریان را بیان نماییم.

راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان

  1. کپی کردن باشگاه مشتریان کسب و کارهای دیگر

هر کسب و کاری می‌بایست متناسب با هدفی که دارد و همچنین بر اساس نیازهایش اقدام به راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان نماید. در صورتی که این کار بدون توجه به نیازها و علایق مشتریان انجام گیرد و میان برنامه‌های وفادارسازی مشتریان و سیاست‌های بازاریابی هماهنگی لازم وجود نداشته باشد، اثرات منفی به جای می‌گذارد. زیرا علاوه بر اینکه مشتریان را وفادار نمی‌سازد، بلکه هزینه‌های زیادی را بر جای می‌گذارد. با این تفاسیر اولین قدم برای راه اندازی باشگاه مشتریان بررسی کامل کسب و کار است.

  1. عدم در نظر گرفتن امتیاز و اعتبار برای مشتریان

یکی از برنامه های وفادارسازی مشتریان اعطای اعتبار و امتیاز به آنان است. درواقع شما با دادن اعتبار به نوعی به مشتریان خود تخفیف داده‌اید. مشتری نیز زمانی قادر است از آن اعتبار و امتیاز استفاده نماید که مجددا برای خرید به شما مراجعه کند. مهمترین اصل در اجرای سیاست های وفادار سازی مشتریان، اعطای تخفیف به مشتریان وفادار است، تا او را به خرید مجدد ترغیب نماید. لازم به ذکر است که اغلب کسب و کارها به این نکات توجه نمی‌کنند و به همین علت نمی‌توانند مشتریان خود را متعهد و وفادار سازند.

  1. در نظر نگرفتن اعتبار به مشتریان ثابت و وفادار

اغلب کسب و کارها بر این باورند که اعطای کارت وفاداری به مشتریان ثابت ضرورتی ندارد. این تفکر بدین علت به وجود می‌آید که شما از مشتریانی که ترکتان کرده‌اند، آمار درست و دقیقی ندارید. اگر از تعداد صحیح آن‌ها اطلاع داشتید، اقدام به راه اندازی باشگاه مشتریان و اجرای برنامه های وفادارسازی می‌نمودید. در صورتی که مشتریان ثابت خود را وفادار نسازید، به محض یافتن شرایط بهتر و مزایای بیشتر، شما را ترک می‌کنند. بنابراین توجه داشته باشید که هرچه مشتریان ثابت شما وفادارتر باشند، سود و منفعت بیشتری برای شما به همراه خواهند داشت.

  1. تغییر مشتریان بالقوه و بالفعل

یکی از اهداف راه اندازی باشگاه مشتریان و اجرای برنامه های وفادار سازی مشتریان تشویق و ترغیب مشتریان به خرید بیشتر است. با این حال برخی از صاحبان کسب و کارها معتقدند که نباید به مشتریانی که خرید کمتری دارند، کارت وفاداری اعطا نمود. بنابراین شما باید سیاست‌های درستی را به کار ببندید تا بتوانید مشتریان کم سود ده را به مشتریان وفادار سود ده تبدیل نمایید.

  1. جذب مشتریان جدید

برخی نیز بر این باورند که با راه اندازی سیستم باشگاه مشتریان می‌توانند، در کوتاه‌ترین زمان مشتریان جدیدی جذب نمایند. اما این یک باور غلط است. زمانی اجرای یک سیستم می‌تواند منجر به جذب مشتری جدید گردد که برنامه‌های وفادارسازی مشتریان طراحی شده و به صورت اصولی اجرا شود. البته لازم به ذکر است که اجرای اصولیاین برنامه باید اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشد و نباید از آن توقع نتیجه آنی داشت.

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 4 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button