چرا باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی ضروری است؟

یک باشگاه مشتریان هوشمند چگونه به مدیریت سالن های زیبایی کمک می کند؟

مشتریان سالن های زیبایی نیاز به خدمات همیشگی دارند. و در فواصل زمانی کوتاه مجدد نیاز به گرفتن همان خدمات قبلی و یا خدمات مشابه دارند. تنوع خدمات در سالن های زیبایی زیاد است. و هر مشتری در هر زمانی می تواند برای گرفتن یک خدمت جدید به شما مراجعه کنید. برای مجموعه هایی با این مشخصات راه اندازی باشگاه مشتریان بیشترین بازدهی را خواهد داشت.

 

در ادامه مقاله قصد داریم ۱۰ مزیت راه اندازی باشگاه مشتریان برای سالن های زیبایی را بررسی کنیم.

باشگاه مشتریان سالن زیبایی۱- در باشگاه مشتریان سالن زیبایی می توانید برای مشتریان قدیمی و مشتریانی که خدمات بیشتری می گیرند پاداش بیشتری در نظر بگیرید.

مشتریان قدیمی و مشتریانی که خدمات بیشتر و گران تر می گیرند انتظار دارند به آن ها توجه ویژه ای شود. و این انتظار به جاست. اما باشگاه مشتریان سالن های زیبایی چگونه این کار را انجام می دهد؟

گروه بندی مشتریان امکانی است که با استفاده از آن می توانید مشتریان خود را بر اساس تعداد دفعه مراجعه و یا بر اساس مبالغی که از شما خدمات گرفته اند تقسیم بندی کنید.

در هر گروه شما می توانید به چهار روش به مشتریان خود پاداش بدهید:

۱-  درصدی از خرید مشتری را به عنوان اعتبار به کارت مشتری باز گردانید. مشتری می تواند در مراجعه بعدی از این اعتبار استفاده کند. به عنوان مثال ۵ درصد از مبلغ خرید مشتری را به عنوان اعتبار به او اختصاص دهید.

۲- بر اساس تعداد دفعات مراجعه مشتری به او امتیاز بدهید. به عنوان مثال برای هر ۱۰ بار مراجعه مشتری ۲۰،۰۰۰ تومان اعتبار به او بدهید.

۳- بر اساس مبلغ خرید مشخصی به مشتری خود میزانی اعتبار بدهید. به عنوان مثال به ازا هر ۱۰۰،۰۰۰ تومان خرید مشتری، ۱۰،۰۰۰ تومان به او اعتبار بدهید.

۴- بر اساس تعداد دفعات مراجعه به مشتری امتیاز بدهید. به عنوان مثال برای هر ۱۰ بار مراجعه به مشتری ۱۰۰ امتیاز بدهید.

همچنین می توانید همه این حالت ها را با هم در یک گروه از مشتریان داشته باشید.

به عنوان مثال شما می توانید برای باشگاه مشتریان یک سالن زیبایی سناریو زیر را پیاده سازی کنید.

گروه بندی مشتریان در باشگاه مشتریان سالن زیبایی

سه گروه به نام های برنزی، نقره ای، طلایی در نظر بگیرید و سپس تنظیمات زیر را برای هر گروه در نظر بگیرید:

  • گرو برنزی:

گروه برنزی را برای مشتریان جدید و مشتریانی که خدماتی با مبالغ کم از شما دریافت می کنند در نظر بگیرید. شما باید تلاش کنید که مشتری های این گروه به گروه بالاتر ارتقا پیدا کنند. و تبدیل به مشتری وفادار شوند. بنابراین می توانید برای این گروه تنظیمات زیر را در نظر بگیرید:

۷ درصد از مبلغ خرید مشتری به عنوان اعتبار به کارتش باز گردد تا در مراجعه بعدی بتواند از این اعتبار استفاده کند

به ازا هر ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرید، به مشتری ۱۰۰،۰۰۰ تومان اعتبار دهید.

به ازا هر ۱۰ بار مراجعه مشتری به سالن، ۱۰ امتیاز به مشتری اختصاص دهید.

حال تنظیم کنید که اگر سقف خرید مشتریان گروه برنزی به مبلغ ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان رسید، به گروه بالاتر که گروه نقره ای است ارتقا پیدا می کند و از شرایط ویژه تری برخوردار می شود.

  • گروه نقره ای:

در این گروه مشتریانی قرار خواهند گرفت که تقریبا مشتری وفادار شما شده اند. اما میزان و مبالغی که از شما خدمات می گیرند زیاد نیست. و یا از همه خدمات شما استفاده نمی کنند. برای مشتریان این گروه می توانید تنظیمات زیر را در نظر بگیرید:

۱۲ درصد از مبلغ خرید مشتری به عنوان اعتبار به کارتش باز گردد تا در مراجعه بعدی بتواند از این اعتبار استفاده کند.

به ازا هر ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرید، به مشتری ۱۰۰،۰۰۰ تومان اعتبار دهید.

به ازا هر ۱۰ بار مراجعه مشتری به سالن، ۱۰ امتیاز به مشتری اختصاص دهید.

شرایط ارتقا از گروه نقره ای را به گونه ای  تنظیم کنید که اگر مبلغ خرید مشتری به ۷،۰۰۰،۰۰۰ تومان رسید به گروه طلایی ارتقا پیدا کند.

  • گروه طلایی:

در این گروه مشتریان ویژه و vip قرار دارند. مشتریانی که به شما وفادار هستند، خدمات متنوع و با مبالغ بالا از شما دریافت می کنند و همچنین این مشتریان بزرگترین بازاریابان شما هستند. و دیگران را به گرفتن خدمات از شما تشویق می کنند. بنابراین در تنظیم شرایط این گروه دقت لازم را داشته باشید.

۱۵ درصد از مبلغ خرید مشتری به عنوان اعتبار به کارتش باز گردد تا در مراجعه بعدی بتواند از این اعتبار استفاده کند.

به ازا هر ۲،۰۰۰،۰۰۰ تومان خرید، به مشتری ۱۰۰،۰۰۰ تومان اعتبار دهید.

به ازا هر ۱۰ بار مراجعه مشتری به سالن، ۱۰ امتیاز به مشتری اختصاص دهید.

هر سالن زیبایی با توجه به بزرگ یا کوچک بودن سالن و تعداد مشتریانش می تواند سناریوهای مختلف با اعداد ارقام متفاوت در نظر بگیرید. تا در نهایت بتواند مشتریان جدیدش را ترغیب کند به مراجعه مجدد و گرفتن خدمات بیشتر و سپس آن مشتریان مبلغ شما برای جذب مشتریان جدید شوند.

۲- در باشگاه مشتریان سالن زیبایی به مشتریانی که افراد جدید را به شما معرفی می کنند هدیه بدهید.

خانم ها در خصوص سالن زیبایی و خدماتی که از آن گرفته اند با سایرین صحبت می کنند و در این بین دوستان و اعضای خانواده را تشویق به استفاده از خدمات همان سالن می کنند. در بسیاری ز موارد سالن های زیبایی و سایر کسب و کارها هیچ راهکاری برای قدردانی از این مشتریان ندارند. اما در نرم افزار باشگاه مشتریان بخشی در نظر گرفته شده است که با مشتری معرف مبلغی اعتبار به عنوان هدیه معرفی مشتری جدید بگیرد. و یا با هر بار مراجعه مشتری و گرفتن خدمات درصدی از مبلغ به عنوان اعتبار به مشتری معرف تخصیص داده شود.

شما می توانید مبالغ هدیه را با توجه به گروه مشتریان متفاوت در نظر بگیرید.

۳- برای مناسبت های مهم و ویژه خانم ها به مشتریان خود هدیه دهید.

روز زن، روز مادر، روز پرستار، روز دختر، ولنتاین و … این ها روزهایی هستند که خانم ها انتظار دارند به آن ها توجه ویژه شود. و خدمات بیشتری از سالن های زیبایی می گیرند. می توانید اعتبارهای هدیه ای را برای این مناسبت ها در نظر بگیرید و با این کار به مشتری حس مهم بودن بدهید. به او بگویید که به یادش بوده اید و حاضر هستید خدمات خود را با مبلغی اعتبار هدیه به آن ها اختصاص دهید.

تبریک روز تولد و سالگرد ازدواج حس تعلق خاطر به مشتری می دهد. او می داند شما یکی از همه افرادی هستید که برایش ارزش ویژه ای دارید.

۴- در سیستم باشگاه مشتریان سالن زیبایی برای خدمات مختلف خود امتیازهای متفاوت در نظر بگیرید.

در نرم افزار باشگاه مشتریان می توانید کالاها و خدمات خود را امتیاز بندی کنید. با در نظر گرفتن امتیاز بیشتر برای خدمات ویژه و یا اعتبار و تخفیف بیشتر برای خدمات گران تر خود مشتری را ترغیب به گرفتن آن خدمات کنید. با این کار مشتری حس برنده بودن دارد. او خدمات ویژه تری گرفته است و امتیاز و اعتبار بیشتری را از آن خود کرده است.

۵- پورسانت همکاران خود را در سالن زیبایی به راحتی مدیریت کنید.

یکی از انتظارات سالن های زیبایی از سیستم باشگاه مشتریان محاسبه درصد همکاری است. نرم افزار باشگاه مشتریان سالن زیبایی باید بتواند درصد هر همکار در یک خدمت را ثبت کند. و در هنگام ثبت فاکتور همکاری که خدمت مورد نظر را انجام داده است قابل انتخاب باشد.

این کار به راحتی در سیستم باشگاه مشتریان کارت پرداز قابل انجام است. همکار مورد نظر را تعریف کرده و درصد همکاری او را تعیین کنید. سپس در هنگام صدور فاکتور برای مشتری همکاری که خدمت ارائه کرده است انتخاب کنید. همچنین می توانید از لیست همکاران گزارش تهیه کنید.

۶- برای موفق شدن و متفاوت بودن از مشتریان خود نظر بگیرید.

نظر سنجی از مشتریان به آن ها حس اهمیت می دهد. در کنار این حس اهمیت شما به عنوان مدیر یک سالن زیبایی همیشه روند کار خود را بررسی می کنید. و از میزان رضایت و یا نارضایتی مشتریان مطلع می شوید. اگر در نظر سنجی خود سوال ها و پاسخ های مناسب در نظر بگیرید می توانید سیستم خود را بهتر آنالیز کنید. همچنین نظر سنجی به شما کمک خواهد کرد که قبل از زیاد شدن نارضایتی ها و سریع متوجه ایراد کار کارکنان خود شوید و جلوی فجایع احتمالی را بگیرید.

۷- مشتریان را از میزان اعتبار و امتیازی که دارند آگاه کنید.

سیستم باشگاه مشتریانی موفق است که اطلاع رسانی صادقانه و درستی در خصوص میزان اعتبار دریافتی مشتری به او داشته باشد. سیستم پیامک برای این کار مناسب است. مشتری که بعد از ثبت خدماتش پیامکی در خصوص میزان اعتبار دریافتی می گیرد با حس رضایت از سالن شما بیرون می رود. او می داند که در مراجعه بعدی می تواند میزانی از هزینه خدمات را از روی اعتبارش پرداخت کند.

علاوه بر پیامک در سیستم باشگاه مشتریان کارت پرداز، هر مشتری بعد از ثبت نام در سیستم باشگاه مشتریان یک پیامک خوش آمد گویی دریافت می کند. در این پیامک علاوه بر خوش آمد گویی، نام کاربری و رمز عبور و لینک نرم افزار قرار داده شده است. مشتری می تواند با اطلاعات کاربری خود به نرم افزار لاگین کرده و در پروفایلش میزان اعتبارش را ببیند. همچنین از بخش درخواست ها می تواند به شما پیام دهد. و یا در نظر سنجی هایی که ترتیب داده اید شرکت کند.

۸- سیستم باشگاه مشتریان به شما کمک می کند که حواستان به مشتریانی که دیگر از شما خدمات نمی گیرند باشد.

اکثر کسب و کارها و سیستم های باشگاه مشتریان فقط حواسشان به مشتریانی است که از آن ها خدمات می گیرند. اما شما چه برنامه ای برای مشتریانی که از شما خدمات گرفته اند و دیگر به شما مراجعه نمی کنند دارید؟

شما هم با ما هم نظر هستید که اگر بتوانید علت خدمات نگرفتن مشتری سابق را بیابید می توانید سیستم خود را بهبود دهید. بنابراین اول باید به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. سیستم باشگاه مشتریان کارت پرداز دارای سیستم گزارش گیری مشتریان غیرفعال است. می توانید مشتریانی که در ماه های اخیر و یا در بازه های تاریخی مشخص از شما خدمات نگرفته اند را بیابید و به آن ها پیام و یا اعتبار دهید. و دوباره آن ها را تشویق به گرفتن خدمات کنید.

۹- با سیستم باشگاه مشتریان همه روزهای هفته را پر رونق کنید.

شلوغی سالن های زیبایی در روزهای آخر هفته ممکن است خستگی بیش از حد در آن روز را برای همه به دنبال داشته باشد. سالن های زیبایی معمولا در روزهای اول هفته خلوت تر هستند. با استفاده از ارزش گذاری روزهای هفته در سیستم باشگاه مشتریان کارت پرداز می توانید این توزیع مشتری را بهتر مدیریت کنید. به عنوان مثال شما برای خدمات گرفتن در روز شنبه اعتبار خاصی در نظر می گیرد و هر کس روز شنبه به شما مراجعه کند این هدیه را از شما خواهد گرفت. به این ترتیب شلوغی و فشار کار را در سالن خود مدیریت می کنید.

۱۰- سیستم باشگاه مشتریان سالن زیبایی یک دستیار هوشمند برای مدیران سالن است.

شما به عنوان مدیر یک سالن زیبایی شاید نتوانید همه وقت خود را در سالن باشید و در لحظه حواستان به کار همه کارکنان باشد. شاید چندین شعب داشته باشید و عملا بودن در همه شعبه ها برای شما امکان پذیر نباشد.

بنابراین با یک سیستم باشگاه مشتریان جامع می توانید راحت تر سیستم خود را مدیریت کنید. شعبه و اپراتورهای مختلف تعریف کنید. و از عملکرد آن ها گزارش گیری کنید. در سیستم نرم افزاری باشگاه مشتریان یکبار همه تنظیمات را انجام دهید و از به بعد فقط اپراتورهای شما اقدام به تعریف مشتری و ثبت اطلاعات خرید آن ها می کنند.

انواع سیستم های گزارش گیری به شما امکان تحلیل درست داده ها را می دهد.

  • می توانید متوجه شوید چه خدماتی بیشتر در سالن شما طرفدار داشته است.
  • کدام همکار فعال تر بوده است.
  • مشتریان وفادار شما چه افرادی هستند.
  • کدام شعبه و یا اپراتور فعال تر بوده است.
  • چه ماه هایی تعداد مشتری بیشتری داشته اید و در کدام ماه های سال افت داشته اید.
  • امکان مقایسه این گزارش ها با یکدیگر روند تحلیل را هوشمندانه تر خواهد کرد.

مشتریان داشتن سیستم باشگاه مشتریان را یک مزیت برای سالن شما می دانند و راجع به این امتیاز با دوستان خود صحبت می کنند.

می توانید برای گرفتن مشاوره رایگان با کارشناسان فنی ما در ارتباط باشید.

فیلم دمو نرم افزار باشگاه مشتریان برای سالن زیبایی

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 13 میانگین: 4.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button