سهم باشگاه مشتریان در کاهش ضرر کرونا

سهم باشگاه مشتریان در کاهش ضرر کرونا

راه اندازی باشگاه مشتریان یک ضرورت است یا یک انتخاب؟

شرایطی را تصور کنید که در حال حاضر و با وضعیت پیش آمده اطلاعات مشتریان سابق خود را می داشتید و در این شرایط که آن ها نمی توانند به سراغ شما بیایند شما به سراغ آن ها می رفتید …

اگر اطلاعاتی مثل سابقه خرید مشتریان و میزان فروش کالاهای مختلف و تعداد دفعاتی که یک مشتری از شما خرید کرده است. بازه زمانی و فاصله بین خرید های مشتری، سیستمی که مشتریان قدیمی بتوانند مشتریان جدید به شما معرفی کنند را داشتید چگونه می توانستید خودتان را از این شرایط نجات دهید.

شرایطی در نظر بگیرید که قرنطینه تمام شود و شما به مشتریان سابق و وفادار خود بتوانید پیام دهید و آن ها را دعوت به جشنواره فروش کنید. یا به آن ها یاداوری کنید که میزانی اعتبار و امتیاز نزد خود دارید و می توانند به شما مراجعه کنند و از اعتبار خود استفاده کنند.

و آیا از این روزها فقط تلخی و اضطرابش را فقط باید به یاد بسپاریم؟ شاید شما هم مثل خیلی از مشاغل به لزوم گردآوری اطلاعات مشتریان و تحلیل رفتار آن ها و همچنین وفادار کردن مشتری یان به خودتان پی برده باشید. شاید به این مهم پی برده باشید که مشتری وقتی از فروشگاه شما بیرون برود باید عضوی شود از خانواده فروشگاه شما و باید اطلاعاتی از مشتری نزد شما بماند. و شما در قبال این لطف مشتری به او امتیازهایی بدهید.

پس دیگر برای راه اندازی باشگاه مشتریان تاخیر جایز نیست. راه اندازی باشگاه مشتریان دیگر تبدیل به یک ضرورت شده است و نه یک حق انتخاب و یک بخش لوکس و جانبی یک کسب و کار.

امکانات باشگاه مشتریان

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان

  • امکان تعریف مشتری، خدمات و کالا
  • امکان دسته‌بندی مشتریان در قالب گروه و ارتقا اتوماتیک بین گروه‌ها
  • ارائه امتیاز، اعتبار و تخفیف به مشتریان براساس خرید کالا و خدمات
  • امکان صدور فاکتور
  • بازاریابی شبکه‌ای
  • قابلیت ارزش گذاری روزهای هفته
  • قابلیت تعریف همکار در فروش و تعیین درصد همکاری
  • ارسال پیامک به مشتری در مناسبت‌های مختلف
  • ایجاد نظرسنجی و امتیاز دهی به نظرات مشتریان
  • امکان درج اخبار و رویدادها برای مشتریان
  • سیستم جامع گزارش‌گیری آنلاین از فروش، موجودی انبار،خریداران و مشتریان

این روزها با توجه به شیوع و بحران جهانی ویروس کرونا شاهد پدیده ای هستیم که باعث افت و خیزهایی در صنعت های مختلف شده است و تمامی کسب و کارهای بزرگ دنیا از وضعیت به وجود آمده رنج می برند. امید خیل عظیمی از کسب و کارها، از تولید کنندگان کالاها و محصولات مختلف گرفته تا ارائه دهندگان انواع خدمات به فروش در اسفند ماه بود که متاسفانه کرونا این فرصت درآمدزایی را از آن ها گرفت.

در شرایطی که همه در قرنطینگی به سر می برند و بازار با چالش رکود ناشی از کرونا مواجه شده است، مدیران و صاحبان مشاغل در تلاشند که از این موج بحران ویروس عبور کنند و بقا داشته باشند و یا به امید اینکه این رکود موقت باشد و به زودی از آن خارج شوند صبر نموده اند. این در حالیست که برخی از شرکت‌ها مانند شرکت های تولید کننده لوازم بهداشتی ازجمله محلول ها و ژل های ضدغفونی کننده، محصولاتی با تقاضای بالا دارند و همواره در حال فعالیت هستند و برای گرفتن سهم فروش بیشتر تلاش می‌کنند. اما موضوعی که باید به شدت به آن پرداخته شود این است که همه باید برای بقا داشتن ادامه دهند. در وضعیت کنونی در حوزه خرید، ترجیح مردم این است که خرید های خود را به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه های اینترنتی انجام دهند، تا تماس آن ها با دیگران به کمترین حد ممکن برسد. با توجه به تعطیلی مدارس نیز که منجر به برگزاری کلاس های درس به صورت ویدئوکنفرانس شده است می توان شاهد رشد ویژه آموزش مجازی آنلاین بود. حتی عدم حضور در مکان های گردشگری و تفریحی باعث شده مردم برای تفریح به بازی های آنلاین و تماشای فیلم روی آورند. تمام این عوامل باعث شده که تبلیغات آنلاین در این حوزه ها افزایش یابد و بدون شک مردم اگر بتوانند چیزی را در اینترنت پیدا کنند و مورد پسندشان باشد قطعا آن را تهیه می کنند.

در این مقاله می خواهیم یک راهکار موثر در بحران رکود کرونایی معرفی نماییم؛ تا اگر ترجیح کسب و کاری به جای قربانی بودن، تلاش برای بهره برداری از این شرایط بود بتواند از این روش استفاده نماید.

راه اندازی باشگاه مشتریان یکی از راه کارهایی است که در این شرایط می تواند کمک شایانی به صاحبان کسب و کارها برای فروش یا ارائه خدمات خود به مشتریان نماید. زیرا بازار از حرکت نایستاده و مشتریان هنوز هم به دنبال تهیه نیازهای خود هستند و خواهند بود. بنابراین شما به عنوان مالک یک کسب و کار، باید قادر باشید در هر شرایطی و متناسب با هر بحرانی در بازار، یک عکس العمل مناسب از خود نشان دهید.

با ایجاد باشگاه مشتریان می توانید بستری فراهم نمایید که از طریق آن خدمات و محصولات خود را به مشتریان ارائه نمایید. از مزایای چنین سیستمی این است که قادر خواهید بود بر روی مشتریان فعلی خود تمرکز کنید و از طریق پیامک و . . . با آنان در ارتباط باشید. می توانید تمهیداتی را لحاظ کنید که مشتریان از امتیاز و اعتبار برخوردار شوند تا پس از عبور از این بحران بتوانند از آن ها استفاده نمایند. اگر بتوانید بخاطر محدودیتی که این روزها برای مشتریانتان ایجاد شده است، خدمات ارزشمند و کاربردی عرضه کنید، در ذهن آن ها ماندگار خواهید شد و این دلیل محکمی برای وفاداری مشتری پس از فروکش کردن موج کرونا و بازگشت به حالت سابق خواهد بود. مهمترین چیزی که در شرایط رکود می تواند بقا و توسعه کسب و کار را تضمین کند، ایجاد تمایز هایی است که برای مشتری مهم و ارزشمند باشد. شاید پیش از ایجاد این شرایط تمایز ایجاد کردن نسبت به رقبا، به قصد جلب توجه مشتری سخت بود اما هم اکنون که اغلب رقبا در لاک خود فرو رفته اند، به راحتی می توان تمایزهای بزرگی ایجاد کرد.

راه اندازی باشگاه مشتریان

اگر در تلاش هستید که به خاطر بسته شدن خط تولید فعالیت های خود، مشتریان را حفظ نمایید توصیه می کنیم به ایجاد چنین سیستمی برای مجموعه خود فکر کنید. با راه اندازی باشگاه مشتریان می توانید از رقبای خود سبقت بگیرید و علاوه بر وفادارسازی مشتریان فعلی خود، مشتریان جدید جذب نمایید.

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 5 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button