تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

چگونه مشتریان بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم؟

تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل یکی از مهم‌‌ترین اهداف بازاریابی در کسب و کارهای امروزی محسوب می‌شود. به صورتی که اغلب سازمان‌ها و شرکت‌ها همواره در تلاشند ابتدا مشتریان را جذب نمایند و سپس آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. در راستای این هدف یعنی تبدیل مشتریان جدید به مشتریان ثابت و وفادار سازی آن‌ها، می‌بایست هزینه و انرژی زیادی صرف شود. در ادامه به معرفی مشتریان بالقوه و بالفعل می‌پردازیم.

مشتریان بالقوه به بالفعل

مشتریان بالقوه چه کسانی هستند؟

مشتریان بالقوه به آن دسته از مشتریان اطلاق می‌گردد که آگاهی کاملی از خدمات و محصولات شما و مزایای آن‌ها ندارند و یا اینکه راه حلی جهت رفع نیازها و خواسته‌های خود ندارند. در صورتی که شما یک ارتباط مناسب با مشتری برقرار نمایید، می‌توانید تمام این اطلاعات را به آن‌ها ارائه کنید و آن‌ها را به استفاده از خدمات و محصولات خود تشویق کنید. زمانی که مشتری اقدام به خرید از شما می‌کند، یک مشتری بالفعل محسوب می‌شود. با تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، باید از طریق امور مشتریان آن‌ها را به مشتریان وفادار تبدیل و سپس حفظ نمود. همچنین جهت برقراری ارتباط با مشتریان می‌توانید با یک نقشه مالی مناسب اقدام به برگزاری همایش‌هایی نمایید و طی آن خدماتی را جهت فروش به آن‌ها ارائه دهید. با این کار نیز می‌توانید گام مثبتی در جهت تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل بردارید.

 

مشتریان بالفعل چه کسانی هستند؟

مشتریان بالفعل به مشتریانی می‌گویند که از محصولات و خدمات شما استفاده کرده‌اند. تمام مشتریان اعم از مشتری جدید و مشتری قدیم جزو این دسته از مشتریان محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است که مشتریان بالقوه می‌توانند شامل فهرست بلندتری باشند. افراد، سازمان‌ها، شرکت‌ها، موسسات و ادارات دولتی و خصوصی همگی می‌توانند بخشی از این فهرست باشند. بنابراین اطلاعات آن‌ها نیز باید مشابه کلیه بانک‌‌های اطلاعاتی، دسته‌بندی شده و مورد بررسی قرار گیرد.

 

تبدیل مشتری بالقوه به بالفعل یعنی فرآیندی که طی آن شما هر تماسی که با مشتری بالقوه دارید را تبدیل به درآمدزایی و اصطلاحاً جذب مشتری کنید

چگونگی تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل

یکی از ابزارهایی که برای تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل کاربرد دارد، نرم‌ افزار باشگاه مشتریان است. با استفاده از این نرم افزار می‌توان به تحلیل و بررسی روابط خود با مشتریان پرداخت. در پی آن نیز می‌توان یک مسیر و زمان مناسب جهت برقراری ارتباط‌های مجدد با آن‌ها انتخاب کرد و اعتماد مشتریان را نسب به مجموعه خود افزایش داد. این نرم افزار جهت تعامل با مشتریان کاربرد دارد. با استفاده از این قابلیت می‌توان مشتریان را به ارتباط و تعامل با سازمان ترغیب نمود. نرم افزار باشگاه مشتریان علاوه بر تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل، می‌تواند آن‌ها را به یک بازاریاب برای مجموعه شما تبدیل کند.

لطفا رای خود به این مطلب را ثبت کنید
[کل آراء: 10 میانگین: 3.5]

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
Call Now Button